Захаванне здароўя і ўмацаванне імунітэту дзіцяці ў дашкольным узросце з'яўляюцца важнай умовай фарміравання здаровай асобы. Да 7 гадоў чалавек праходзіць вялікі этап свайго развіцця, які больш не паўторыцца за ўсё яго жыццё ніколі. Менавіта ў гэты час ідзе ўзмоцненае фарміраванне органаў, ад якіх, па сутнасці, залежыць далейшае жыццё маленькага чалавека. Таму вядзенне ЗЛЖ у дзіцячым садзе адыгрывае найважную ролю ў развіцці дзіцяці.
Фарміраванне любові да здаровага ладу жыцця, да карысных звычак, захаванне і ўмацаванне здароўя — адны з асноўных задач установы, дзе дзіця праводзіць максімальную колькасць часу. Аздараўленне ў дзіцячым садзе прадугледжвае цэлы шэраг мерапрыемстваў: ранішняя гімнастыка, прагулкі і экскурсіі, прадуманае харчаванне, разнастайныя дыдактычныя гульні, якія спрыяюць пазнаванню асноў здаровага ладу жыцця, а таксама мноства паўсядзённых заняткаў, якія прывучаюць дзіця клапаціцца пра сваё здароўе. Але фарміраванне здаровага ладу жыцця павінна праводзіцца не толькі сіламі выхавальнікаў. Гэта вялікі ланцужок, у які абавязкова павінны быць уключаны законныя прадстаўнікі. Што ж яны могуць зрабіць для гэтага? Забяспечыць неабходныя ўмовы здаровага ладу жыцця.
* Знаходжанне на свежым паветры. Прагулка з'яўляецца адным з істотных кампанентаў рэжыму. Гэта найбольш эфектыўны від адпачынку, добра аднаўляе зніжаныя ў працэсе дзейнасці функцыянальныя рэсурсы арганізма, і ў першую чаргу – працаздольнасць. Знаходжанне на паветры спрыяе павышэнню супраціўляльнасці арганізма і загартоўвае яго. Пасля актыўнай прагулкі ў дзіцяці заўсёды нармалізуецца апетыт і сон. Прагулка павінна праводзіцца ў любое надвор'е, за выключэннем асабліва неспрыяльных умоў. Пры гэтым адзенне і абутак павінны адпавядаць надвор'ю і ўсім гігіенічным патрабаванням. Падчас прагулкі нельга дапускаць, каб дзеці доўгі час знаходзіліся ў аднастайнай позе, таму неабходна змяняць іх від дзейнасці і месца гульні. Добра спалучаць прагулкі са спартыўнымі і рухомымі гульнямі.
* Разнастайнасць харчавання. У рацыёне дзіцяці павінны прысутнічаць агародніна, садавіна, кашы, малочныя прадукты. Пры гэтым любы прымус недапушчальны. Неабходна ўключаць у рацыён прадукты, багатыя вітамінамі А, У, З І Д, мінеральнымі солямі (кальцыем, фосфарам, жалезам, магніем, меддзю), а таксама бялком. Немалаважнае значэнне мае рэжым харчавання, гэта значыць захаванне пэўных інтэрвалаў паміж прыёмамі ежы.
* Захаванне асабістай гігіены . Дзіцяці неабходна засвоіць усе асноўныя гігіенічныя навыкі, зразумець іх важнасць і прывыкнуць сістэматычна выконваць іх правільна і хутка. Лепш за ўсё падаць асабісты прыклад (чыстка зубоў двойчы ў дзень, мыццё рук, падмыванне, купанне, змена бялізны).
* Рэгулярнае загартоўванне. Неабходна актыўна выкарыстоўваць гаючыя прыродныя фактары навакольнага асяроддзя: чыстую ваду, ультрафіялетавыя промні сонечнага святла, чыстае паветра, так як натуральныя сілы прыроды ўяўляюць сабой звыклыя кампаненты навакольнага асяроддзя і неабходныя для жыццядзейнасці арганізма.
* Захаванне рэжыму дня. Рацыянальны рэжым дапамагае працаваць усім органам таксама згодна з рэжымам. Правільна арганізаваны рэжым дня аптымальна спалучае перыяд няспання і сну дзяцей на працягу сутак, задавальняе іх патрэбнасці ў ежы, у дзейнасці, адпачынку, рухальнай актыўнасці і дысцыплінуе дзяцей, спрыяе фарміраванню многіх карысных навыкаў, прывучае іх да вызначанага рытму.
* Спакой і любоў. Тут можна вылучыць 2 аспекты: спакой павінен панаваць у сям'і і захоўвацца ў дзіцячым садзе. Дзіцяці неабходны спакойны, добразычлівы псіхалагічны клімат у сям'і. Ён павінен ведаць, што дома яго чакаюць і любяць, тады ён зможа справіцца з любой задачай. У дашкольнай установы падтрыманне міру і спакою забяспечвае ў першую чаргу выхавальнік. Акрамя таго існуе псіхолаг, які дапамагае вырашыць складаныя сітуацыі.
* Фарміраванне цікавасці да аздараўлення. Чым раней дзіця атрымае ўяўленне аб будове цела чалавека, даведаецца пра важнасць загартоўвання, руху, правільнага харчавання, сну, тым раней ён будзе далучаны да здаровага ладу жыцця. Неабходныя развіваючыя гульні, цікавыя апавяданні аб добрым і дрэнным з падвядзеннем вынікаў.
Законным прадстаўнікам варта памятаць пра тое, што яны з'яўляюцца прыкладам для пераймання ва ўсе перыяды жыцця для іх малога, і ад таго як павядзе сябе мама ці тата ў той ці іншай сітуацыі залежаць паводзіны і пабудова жыццёвых прынцыпаў дзіцяці.
Крыніца: Сайт:https://ddu65grodno.schools.by
Выхавальнік дашкольнай адукацыі С.М.Новік