Новости проекта
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 0 человек

Метадычныя рэкамендацыі па выкарыстання народных казак як сродкаў развіцця мовы дзяцей

Дата: 31 октября 2019 в 16:34

Вядома, усім вядомая любоў дзяцей да народных казак. Самыя вядомыя казкі, якія слухаюць дзясяткі пакаленняў дзяцей, насычаны матэрыялам для развіцця эмацыйнай і пазнавальнай сферы дзіцяці, як толькі што сарваная з градкі морква – вітамінамі. Нажаль, сёння дзеці выхоўваюцца не гэтулькі на  народных казках, колькі на дыснэеўскіх мультфільмах. Дзіцячыя псіхолагі лічаць гэта вялікім недаглядам бацькоў у справе выхавання дзяцей. Многія дзеці не чулі ні пра Піражок, ні пра Рэпку, і вельмі шкада. Таму што дзеці, якім чытаюць казкі, хутчэй пачынаюць гаварыць, і не проста выдаюць набор слоў, а гавораць цэлымі прапановамі на добрай літаратурнай мове. Вельмі многім дзецям бацькі не чытаюць казкі, хоць казкі дапамагаюць развіццю ўвагі, памяці, мыслення, першых матэматычных ўяўленняў (колькасць, напрамак, памер, паслядоўнасць, прычынна-следчых сувязях, сацыяльных і маральных нормах, мовы, уяўленні.

Знайшліся тлумачэнні і вядомаму шматлікім бацькам феномену - дзіця можа слухаць адну і тую ж казку шмат разоў запар, патрабаваць толькі яе і не згаджацца ні на што іншае. Як ужо было сказана вышэй, казка дае вельмі багаты матэрыял і дзіця не жадае пераходзіць да новага, пакуль не засвоіць. Вы бачылі, як паўгадовае немаўля кідае цацку зноў і зноў, каб пераканацца, што яна і ў соты раз зваліцца, а не ўзляціць да столі? Гэтак жа дзіця  жадае чуць нязменны сюжэт казкі,  пераконвацца,  што за мышкай-нарушкай заўсёды прыходзіць жаба-квакушка, а мышка заўсёды махае хвосцікам і яечка заўсёды разбіваецца. (Ніжэй у дадатку мы прыводзім пералік казак, якія рэкамендавана расказваць дзецям 4-5гадоў). Гэта стварае адчуванне бяспекі, пераконвае яго ў сталасці законаў прыроды і грамадства.

 Метады і формы, якія можна  выкарыстоваць у сваёй працы з дадзеным жанрам:

- першаснае праслухоўванне;

- праца па ілюстрацыях казкі;

- складанне пазлаў з малюнкамі па праслуханай казцы;

- ілюстрацыі да казак;

- віктарыны па казках;

- дыдактычныя гульні: “Адгадай па апісанні”, “Намалюй рух героя”;

- драматызацыя собных эпізодаў твораў;

-драатызацыя казак на адкрытых занятках і масавых мерапрыемствах;

- рэфлексія па казцы і асобным героям;

- афармленне выстаў;

- акцыя “Прынясі любімую  казку ў групу.
 

Асноўная выснова дадзенай працы складаецца ў тым, што ўжыванне казкі падчас выхавання дзяцей дашкольнага ўзросту не толькі магчыма, але і неабходна ў сілу эфектыўнасці гэтага сродку выхавання.

Знаёмства з культурай нацыі пасродкам фальклору, казкі, несумнеўна аказвае выхаваўчы эфект.  Складанне ўласных казак развівае творчае ўяўленне ў дзяцей дашкольнага ўзросту.

Разнастайнасць формаў працы з казкамі, а таксама шматграннасць сэнсаў адной і той жа казкі ствараюць ідэальныя ўмовы для распрацоўкі і правядзення мерапрыемстваў  з выкарыстаннем метадаў казкатэрапіі.

Любіце казку, выкарыстоўвайце казку!

Яна заўсёды памагатая ў справе выхавання і навучання дашкольніка.

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.